Veelgestelde vragen


Kan de website ook gebruikt worden voor nieuwe medicijnen of alleen voor herhaalrecepten?

Voor nieuwe medicijnen is eerst een recept van, en dus meestal een consult bij de huisarts nodig. Uw huisarts kent uw situatie en kan op het consult het beste bepalen wat u nodig heeft. De apothekers komen pas in beeld op het moment dat u een recept voor medicijnen heeft ontvangen. Alleen op deze wijze kunnen wij (huisartsen en apothekers) u het beste helpen. Voor uw eigen veiligheid is het aanvragen van medicijnen die geen herhaalrecept zijn, niet mogelijk.

 

Kan ik alle medicijnen die ik ooit gebruikt heb herhalen via de website?

Geneesmiddelen die u al langer dan een jaar niet meer gebruikt heeft en antibiotica kunt niet herhalen. U dient dan eerst de huisarts hierover te raadplegen.

 

Is het verplicht via de website te bestellen?

U kunt uw medicatie op die manier bestellen die u prettig vindt. Via de website, telefonisch of op de gebruikelijke wijze het doosje van uw medicijnen in de postbak doen bij uw huisarts, De website is echter snel, veilig en gemakkelijk, zowel voor u als voor ons, het gebruik van de website heeft dan ook onze voorkeur.


Hoe lang duurt het voordat de herhaalrecepten afgehaald kunnen worden?

In de bevestiging e-mail (die u ontvangt nadat u de aanvraag heeft verstuurd) staat precies vermeld wanneer u de medicijnen kunt afhalen. Vaak is dit nog dezelfde dag.

Recepten kunnen alleen op werkdagen worden klaargemaakt; houdt u daar rekening mee als u uw herhaalmedicatie aanvraagt.

Het recept is meestal dezelfde dag klaar, maar het kan afgehaald worden wanneer het u uitkomt. Na 4 weken zullen wij het recept weer van de plank halen. Is het recept voor u bij een afhaalpunt klaar gelegd, dan wordt het na twee werkdagen weer retour genomen naar de apotheek.

 

 

Stond uw vraag hier niet tussen? Neem dan contact met ons op:

telefonisch: 0900-5557799  of stuur een mail: info@apotheekzaanstad.nl